IEMES-WEEK 1

Deze week ben ik naar vijf seminars geweest. Ik stel ze eerst even voor en ga daarna dieper op twee seminars in.

Maandag 14 september

13.00 - 14.00 uur

Jan Kooijman

Seminar Oud-gastdocent van het jaar

 

Woensdag 16 september

11.00 - 11.45 uur

Joop Soree

Seminar Projectmanagement

Donderdag 17 september

13.30 - 14.30 uur

Marc-Joost Mulder

Reza Sahabuddin

Seminar Creatieve Sector

Donderdag 17 september

14.45 - 15.45 uur

Koen Hansen

Seminar Qmusic

Ging helaas niet door vanwege ziekte

Vrijdag 18 september

10.30 - 11.30 uur

Sebastian Wulff

Seminar Entertainment

Vrijdag 18 september

11.45 - 12.45 uur

Simon de Koning

Seminar AMP Amsterdam


Jan Kooijman (Seminar Oud-gastdocent van het jaar)

Het is altijd natuurlijk leuk om zo'n bekende Nederlander een keer in het echt te zien. Zo was dat ook bij Jan Kooijman. 

Hij vertelde veel over zijn tv-carrière, wat hij allemaal gedaan heeft en hoe indrukwekkend de programma's Levenslang Met Dwang? en Buitenlandse Gevangenissen: Hollanders in de cel voor hem waren geweest. 

Hij vertelde wie er allemaal nodig zijn om een goede tv-show in elkaar te zetten en hoe zenders programma's inkochten en hoe deze geproduceerd werden.

Sinds kort is er een campagne gelanceerd voor het Prinses Beatrix Spierfonds. Hiervoor werden er naaktfoto's van Jan gemaakt en een filmpje waar hij naakt danst. Het naakt dansen had hij als grap voorgesteld, maar de producenten namen het serieus en zodoende is hij toch naakt voor de camera gaan dansen.

Het was leuk om het verhaal van Jan Kooijman een keer gehoord te hebben.

 

Simon de Koning (Seminar AMP Amsterdam)

Voor dit seminar kende ik Simon de Koning noch AMP Amsterdam niet. Ik ben heel blij dat ik naar de seminar ben geweest, want het was heel interessant. 

AMP Amsterdam is een bedrijf dat de muziek bij reclames verzorgt voor grote merken. Soms komt er een al bestaand liedje onder de reclame, maar soms wordt er ook een liedje gecomponeerd dat perfect bij de reclame past. 

Om de muziek onder de reclame is er veel moeite en werk nodig. Zo zoekt men eerst verschillende liedjes uit die men voorlegt aan de opdrachtgever, hierop krijgt men dan commentaar en gaat men weer verder zoeken tot het perfecte liedje is gevonden.

De ene keer is het ook makkelijker dan de andere keer. Soms krijgt men alleen een wat tekeningen te zien wat uiteindelijk de reclame wordt en hier moet men dan muziek bij gaan zoeken. De andere keer is het hele reclamefilmpje al af en moet er nog alleen wat muziek bij.

Ik vond het seminar heel interessant, omdat het mijzelf ook leuk lijkt om muziek te zoeken bij bijvoorbeeld films of tv-programma's. 

Maak jouw eigen website met JouwWeb